wtorek, 16 lipca 2013

Pizza!!!

Pizze lubi chyba każdy. Według mnie domowa nie ustępuje w niczym tej kupionej w pizzerii.

Podstawa to ciasto. Najlepszy przepis na świecie pochodzi z Moich Wypieków. Wypróbowałam, jest idealne.


Ciasto robię wg przepisu tylko sposób pieczenia mam troszkę inny. Nie posiadam kamienia do pizzy i dysponuję tylko piekarnikiem gazowym, który grzeje od dołu, ale i tak wychodzi.

Rozgrzewam piekarnik do maksymalnej temperatury, u mnie ok. 240 stopni. W piekarniku grzeję też blaszkę, na której będzie piekła się pizza. W tym czasie robię placek z wyrośniętego ciasta, smaruję go sosem pomidorowym i dodaje zioła. Posypuję go serem i rozkładam plasterki pomidora, bez skórki.Ciasto zwykle przygotowuje na papierze do pieczenia. Z nagrzanego piekarnika wyciągam blaszkę i zsuwam na nią pizze. Piekę ok. 10-15 min, do momentu, aż się ładnie zarumieni.

Moja ulubiona wersja:



Na upieczonej pizzy rozkładam rukolę, szynkę i płatki parmezanu, a następnie dodaję odrobinę oliwy czosnkowej. Niesamowicie smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz