niedziela, 27 października 2013

Pizza z białym sosem i "metoda Bertineta"

Z okazji durszlakowej akcji "Czas na Pizzę!" wpis o trochę mniej tradycyjnej pizzy.



Ciasto z przepisu z Moich Wypieków. Powtórzę się, ale wg mnie najlepsze. Pizza posmarowana jest białym sosem, na który przepis podaje poniżej. Jako dodatki: ser mozarella, biała cebula, pieczarki, grillowana cukinia, bekon i gorgonzola. Może wydawać się, że to spora ilość dodatków, ale ja dodaję zwykle warzywa pokrojone w cieniutkie plasterki oraz inne dodatki w rozsądnej ilości i nie jest ona przeładowana. Przed podaniem posypuję pizzę odrobiną startego parmezanu, świeżo zmielonym pieprzem i natką pietruszki.

Biały sos do pizzy:
100 g śmietany 36%
ząbek czosnku
sól, biały pieprz, zioła (np. suszone oregano, tymianek, estragon)
pół łyżeczki masła

Masło roztopić na patelni, wrzucić czosnek. Wlać śmietankę i podgrzewać, aż lekko zgęstnieje. Przyprawić. Smarować ciasto i układać dodatki.



Ciasto tym razem zagniatałam wg metody Richarda Bertineta. Jest to co prawda metoda zagniatania ciasta chlebowego, ale można tak pracować również z ciastem na pizzę. Sposób ten można obejrzeć np. na tym filmiku: 


Niech nie zwiedzie kogoś czas zagniatania- trwa to o wiele dłużej niż na filmie. Ja robiłam to pierwszy raz i rzuciłam ciastem chyba ze sto razy, ale warto było. Ciasto świetnie rośnie, bardzo dobrze się z nim pracuje, a po upieczeniu jest jeszcze smaczniejsze niż zwykle. Z czystym sumieniem polecam.




2 komentarze: